Меню Закрити

Історія хмельницького тролейбуса

Впровадження АСООПП

Станом на лютий 2021 року триває впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду («Електронний квиток»). У тролейбусах встановлені валідатори, які забезпечують облік кількості пасажирів пільгових категорій. Такі пасажири зобов’язані валідувати проїзні картки, а за їхньої відсутності — оплатити проїзд кондуктору або водієві. Картки видаються безоплатно підрозділами управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради тим громадянам, які зареєстровані на території Хмельницької ОТГ.

Триває підготовка до продажу проїзних карток для непільгових категорій пасажирів. Таку картку потрібно буде поповнювати на довільну суму, в подальшому використовуючи для оплати проїзду. Передбачається, що всі кондуктори будуть вивільнені, а їхню функцію виконуватимуть водії. Виконання правил оплати проїзду забезпечуватимуть контролери.

Нічні маршрути (закриті)

Початковий пункт Кінцевий пункт Траса маршруту Інтервал Час роботи
1 з-д «Катіон» вул. Довженка Прямий напрямок: вул. Тернопільська, вул. Молодіжна, вул. Інститутська, вул. Кам’янецька, вул. Подільська, вул. Свободи, вул. Шевченка, вул. Трудова, вул. Чорновола, вул. Майборського, вул. Гарнізонна, вул. Довженка.Зворотній напрямок:  Вул. Довженка, вул. Гарнізонна, вул. Майборського, вул. Чорновола, вул. Трудова, вул. Шевченка, вул. Свободи, вул. Подільська, вул. Кам’янецька, вул. Толстого, вул. Львівське шосе 60—97 0:05-5:25
2 ВО «Алмаз» Автовокзал № 2 Прямий напрямок: вул. Курчатова, вул. Проскурівського Підпілля, вул. Кам’янецька, вул. Подільська, вул. Свободи, вул. Шевченка, Автовокзал № 2.Зворотній напрямок:   Автовокзал № 2, вул. Шевченка, вул. Свободи, вул Подільська, вул. Кам’янецька, вул. Проскурівського Підпілля, вул. Курчатова 50—69 0:02-4:53
3 Озерна Автовокзал № 2 Прямий напрямок: вул. Панаса Мирного, Проспект Миру, вул. Старокостянтинівське шосе, вул. Проскурівська, вул. Горького, вул. Шевченка, Автовокзал № 2.Зворотній напрямок:   Автовокзал № 2, вул. Шевченка, вул. Свободи, вул. Героїв Майдану, вул. Кам’янецька, вул. Подільська, вул. Соборна, вул. Староміська, вул. Степана Бандери, Проспект Миру, вул. Панаса Мирного 54—61 0:02-4:57
4 Озерна з-д «Катіон» Прямий напрямок:   вул. Панаса Мирного, Проспект Миру, Степана Бандери, вул. Кам’янецька, Толстого, Львівське шосе. 45 4:00-5:22

Вперше нічні тролейбуси розпочали курсувати 1 лютого​ 2016 року. Пасажири і пільговики платили за проїзд 6 гривень. На кожному маршруті курсував 1 тролейбус, тобто всього на ніч на лінію виходили три тролейбуси. До 10 лютого 2016 року маршрути були пронумеровані таким чином: № 61, № 62 , № 63. Головною метою перевірки експлуатації нічних тролейбусів була рентабельність. А саме до 1 травня 2016 потрібно було за ніч перевезти 400 пасажирів. При тому що в першу ніч було перевезено 186 пасажирів до закінчення строку не було перевезено потрібної кількості пасажирів. Але пізніше проект продовжили до початку осені 2016 року.

Хмельницький став другим містом в Україні, що започаткувало експлуатацію нічних тролейбусів.

До 1 вересня 2016 року «Електротранс» не запускав машини з низькою підлогою в темну пору доби. Але з часом цей нюанс було вирішено. Тролейбуси виїжджали переважно опівночі. Останній тролейбус заїжджав в депо о 05:30, при тому, що перший ранковий тролейбус виїжджав о 04:50. 4 липня 2019 було запущено нічний маршрут 4, що курсував від мікрорайону «Озерна» до заводу «Катіон» по Львівському шосе. Це було необхідним для розвозки працівників Речового ринку, що знаходиться на Львівському шосе. Від Озерної тролейбус відправлявся о 4:00 та 4:45. Виконувався рейс лише в сторону Речового ринку. У зв’язку з нерентабельністю, станом на кінець серпня 2019 року нічні тролейбуси більше не працюють.

Закриті маршрути

Початковий пункт Кінцевий пункт Примітки Дата закриття
1 Завод «Катіон» Техучилище № 3 Найперший тролейбусний маршрут міста 1984
1 Кінотеатр «Сілістра» Вулиця Свободи Через вул. Свободи, вул. Зарічанську, просп. Миру, вул. Рибалка, Зарічанську, Свободи.
Відкритий у грудні 1984 року
1990-ті
Завод «Катіон» Техучилище № 3 Відкритий у 1980 році через вул. Молодіжну, вул. Інститутську 1984
2 Завод «Катіон» Школа № 6 Відкритий у 1972 році, курсував по вул. Тернопільській.До 21.11.1996 курсував до к-тру «Сілістра». 01.10.1998
4 Торгівельний центр Вулиця Довженка Відкритий 1973 року 12.12.2010
6 Театр ім. Старицького Озерна Відкритий 1997 року 12.12.2010
8 ВО «Алмаз» Вулиця Староміська Відкритий 1991 року Закритий 27 грудня 2017 року у зв’язку з введенням нової транспортної мережі міста
16А ВО «Алмаз» Завод «Катіон» Відкритий 12.12.2010 року, через Львівське шосе Закритий 27 грудня 2017 року у зв’язку з введенням нової транспортної мережі міста

Пасажирський рухомий склад

Модель Виробник Загальна кількість Роки постачання Бортові номера
Київ-6 СРСР, Київський Завод Електротранспорту 25 1970—1971 1—25
ЗіУ-5Д СРСР, Завод ім. Урицького 29 1971—1972 26—54
ЗіУ-682Б СРСР, Завод ім. Урицького 34 1972; 1975 55—88
Київ-11У Україна, ДП «Антонов» 1 1992 266
Модель Виробник Кількість на 01.11.2019 Роки постачання Бортові номера
ЗіУ-682(В; В00; В-012(В0А); В-013(В0В); Г00; Г-012(Г0А); Г-016(012); Г-016(018); Г-016.05 Росія/СССР, Завод ім. Урицького 65 +3 службових 1981-1994, 2002,2003, 2006—2007,2011 001-002; 004—006; 146;152; 165—166; 171—174; 176;178-179; 187; 191; 193; 198; 204—205; 207—211; 215; 220—222; 224; 230; 233—234; 236—241;243-246; 248—251; 253—254; 257—265; 272; 274—278; 281.
ЮМЗ Т2 Україна, Південний машинобудівний завод 12 1992; 1994; 1997 267-271, 280, 282—287
Богдан Т60111 Україна, Корпорація «Богдан Моторс» 2 2008 009-010
Дніпро Е187 Україна, Дніпропетровський ремонтний завод електротранспорту 2 2008 007-008
Електрон Т19101 Україна, завод «Електрон» 2 12.2014 011-012
Богдан Т70117 Україна, Корпорація «Богдан Моторс» 31 07.2015-понині 014-044

Службовий рухомий склад

 
Модель Виробник Загальна кількість Роки постачання
Київ-6 СРСР, Київський Завод Електротранспорту 1 1971
ЗіУ-5Д СРСР, Завод ім. Урицького 1 1971
КТГ(1;2;4) СРСР, Київський Завод Електротранспорту 7 1976-1983