Меню Закрити

В Хмельницькому підписали передкредитну угоду, яка передбачає придбання 50 нових тролейбусів

Сьогодні за результатом прийнятого рішення позачергової восьмої сесії від 23 вересня 2021 року №6 «Про співпрацю з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку у сфері модернізації громадського тролейбусного транспорту у м. Хмельницький» відбулося підписання Угоди про підготовку кредитного фінансування з ЄБРР в рамках співпраці у сфері модернізації громадського тролейбусного транспорту у м. Хмельницький. Угоду підписали міський голова Олександр Симчишин від Хмельницької міської ради, директор Сергій Бобух від Хмельницького комунального підприємства «Електротранс» та від Європейського Банку Реконструкції та Розвитку – заступник директора ЄБРР в Україні Марк Магалецький.

«Продовжуємо співпрацю з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку, яка триває вже декілька років. Першу передкредитну угоду з ЄБРР ми підписували в січні 2019 року. Ця угода стосувалася вирішення питання поводження зі сміттям, а в минулому році ми підписували безпосередньо кредитну і грантову угоду на будівництво сміттєпереробного комплексу та впорядкування нашого сміттєзвалища. Також підписували угоду в Києві, коли Хмельницький доєднався до проекту «Зелені міста» і зараз цей проект в стадії реалізації.

Сьогодні ми підписуємо передкредитну угоду, яка стосуватиметься оновлення міського пасажирського транспорту. Ми багато разів декларували, що стоїть завдання на 100% оновити рухомий склад нашого КП «Електротранс» – мова йде про тролейбуси. Ми цей процес почали в 2016 році. На сьогодні придбали нових 32 тролейбуси, 6 капітально відремонтували, але це було або бюджетне придбання, або через лізингові програми. Це пристойна кількість нових тролейбусів, але недостатня для того, щоб оновити тролейбусний парк одномоментно, що дає нам економію по енергоресурсах і що дасть нам можливість вивести на маршрути абсолютно новий транспорт, тому ми сьогодні підписуємо передкредитну угоду на можливість отримання кредиту на придбання 50 нових тролейбусів, 10 з яких буде на автономному ходу і будуть працювати, швидше за все, на нових маршрутах. Решта 40 будуть класичні тролейбуси. Нові тролейбуси будуть із кондиціонерами, що теж досить важливо для комфорту пасажирів. Така кількість дасть нам можливість фактично на 100% оновити тролейбуси, але ми кажемо про 90%, тому що ми ставимо собі завдання замість 80-85 тролейбусів, які зараз виходять на лінії, випускати понад 100 тролейбусів за рік-два на маршрути міста. Це буде різке оновлення громадського електротранспорту. Це дасть економічний ефект, тому що нові тролейбуси економніші в споживанні енергоносіїв, дають більшу касову виручку, тому що пасажир обирає комфортний транспорт.

В передкредитній угоді ми визначаємо, що будемо мати можливість отримання гранту – попередньо це 200 тис. євро. За ці кошти ми плануємо розробити план мобільності міста Хмельницького. Це надзвичайно важливий документ, якого нам не вистачає, який перед вирішенням транспортних проблем приймали усі успішні європейські міста. Ми вивчали досвід Анкари. Їм план мобільності обійшовся у 3 млн доларів. План мобільності це комплексна оцінка і системні пропозиції по всіх питаннях транспорту, пішоходів, велосипедистів, розмітка, світлофори, тротуари, тролейбуси, маршрутки, приватний транспорт тощо. Ми сподіваємося, що план мобільності дасть нам можливість побачити реальну картину і далі напрацьовувати заходи як покращувати ситуацію.

Точну суму кредиту визначить техніко-економічне обгрунтування, яке ми почнемо готувати після підписання передкредитної угоди, відсоткова ставка визначається теж після ТЕО. Попередньо можемо говорити про тринадцятирічний термін кредиту і три роки пільгового періоду. ЄБРР насправді дає хороші умови. Є досвід українських міст, які вже реалізували оновлення транспорту саме з ЄБРР і цей досвід є дуже позитивним.

Я впевнений, що наша співпраця з ЄБРР буде продовжуватися, вона є ефективною, результативною, взаємовигідною. Якщо все піде відповідно до нашого плану, то орієнтовна дата реалізації проекту друге півріччя 2022 року. Подібні проекти уже втілювалися в українських містах і шлях є торованим», – розповів Олександр Симчишин.

Ця необхідність комплексної реорганізації системи пасажирських перевезень виникла у напрямках: розвантаження магістральних вулиць шляхом заміни малогабаритного пасажирського транспорту на транспорт великої місткості; заміна морально застарілого електротранспорту, який експлуатується більше 15 років на сучасний високо комфортабельний; створення сприятливих умов для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями.

Відновлення привабливості електротранспорту завдяки покращенню комфортності та можливості здійснювати автономний хід без контактної мережі, вирішує такі проблеми:

– швидке розв’язання транспортних заторів, які виникають з причин ДТП (сучасні тролейбуси мають можливість оминати учасників ДТП);

– уникнення збитків підприємства, пов’язаних із втратою доходів у разі простоїв;

– відкриття нових маршрутів тролейбусного руху з автономних ходом в мікрорайони міста, які не оснащені контактною мережею звичайного тролейбусного руху;

– зменшення витрат на ремонт застарілого парку тролейбусів та, як наслідок, забезпечення беззбиткової роботи комунального підприємства.

Говорили сторони і про те, що старий тролейбус потребує постійного ремонту та капіталовкладень. До прикладу, повний комплексний ремонт одного тролейбуса обходиться місту в 1,5-1,8 млн грн, в залежності від виконаних робіт.

Також заступник директора ЄБРР в Україні Марк Магалецький висловив сподівання, що всі хмельничани відчують позитивні зміни і навів приклад успішної реалізації аналогічного проекту в Маріуполі.