Меню Закрити

У Хмельницькому підвищать вартість проїзду та переведуть пасажирів на електронні квитки

У Хмельницькій громаді підвищать вартість проїзду в громадському транспорті. Причина – карантинні обмеження щодо кількості пасажирів призвели до збитків перевізників. А ще з травня планують усіх пасажирів перевести на електронні квитки.

Після підвищення тарифів на оплату проїзду в громадському транспорті міста, оплата електронним квитком буде дешевшою.

Одна із зупинок громадського транспорту Хмельницького в середмісті по обіді. Всіх охочих їхати в тролейбус не пускає кондуктор: карантинні обмеження не дозволяють.

Частково через карантин і пандемію коронавірусу, розказує головний інженер комунального підприємства «Електротранс» Олексій Ковтун, в усіх 102 тролейбусах запровадили автоматизовану систему обліку пасажирів, яка діє з початку року.

«В умовах сьогодення, в умовах пандемії не мати безпосередньо контакту з готівкою і людиною, яка може бути носієм вірусу, це правильне рішення», – вважає Олексій Ковтун.

Із 1 травня, продовжує головний інженер, у тролейбусах не буде й кондукторів. Частину працівникі, каже, звільняють, частину – беруть на службу контролю.

«Кондукторів в нас 162 чоловіка, контрольна служба буде складатися з 60 чоловік», – додає Олексій Ковтун.

«Електротранс» заощадить на зарплаті кондукторів, говорить головний інженер, близько двох мільйонів гривень. Додає – основна причина скорочення кондукторів не економія, а стовідсоткова оплата електронними квитками.

«Платитимуть за проїзд або по одноразових QR-кодах, які можна буде придбати або скачати на телефон, або купити в системі оплати айбокс», – пояснює Олексій Ковтун.

Кондуктор тролейбуса Марія Аскерова розповідає: без кондукторів незрозуміло, хто обмежуватиме кількість пасажирів у салоні та хто їх обілечуватиме, коли не спрацює валідатор.

«Якщо немає інтернету, то він може і не працювати, а може включитися пізніше», – каже жінка.

За словами начальника управління транспорту і зв’язку Хмельницької міської ради Сергія Шепурева, якщо валідатор не буде працювати, то треба максимально швидко це усунути, або транспортний засіб не буде допускатися на лінію.

Систему електронного обліку пасажирів у Хмельницькому запровадили через пільгових пасажирів, говорить заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук.

«Будь-який перевізник отримує з міського бюджету компенсаію за пільгові перевезення, і ми хочемо цю компенсацію порахувати, аби платити її перевізникам справедливо», – каже посадовець.

Він додає: кількість поїздок в електротранспорті для пільговиків зменшать. І пояснює, чому.

«Остання статистика за березень показує, що деякі картки використовуються дуже велику кількість разів, просто неймовірно велику кількість, до 180-190 разів в місяць. Тобто, пільговик щодня шість разів на день використовує картку. Тому тут можливі зловживання», – каже Микола Ваврищук

За його словами, із 70 тисяч пільговиків Хмельницької громади, електронні квитки отримали 49 тисяч.

Стосовно не пільгових пасажирів, то вони не квапляться купувати електронні картки, розповідає продавчиня кіоску, де ці квитки продають.

«Близько 60 штук з лютого продала. Мало хто про них питає і цікавиться ними», – каже Олена.

За словами начальника управління транспорту і зв’язку Хмельницької міської ради Сергія Шепурева, незабаром електронні квитки усе одно доведеться усім хмельничанам таки придбати.

«Ми вже попереджали, що з травня ми починаємо повноцінну роботу по електронним квиткам – як пільговим, так і платним. Ми наразі відпрацювали дуже багато варіантів шляхів поповнення цієї електронної картки», – каже чиновник.

Незабаром електронні квитки купуватимуть жвавіше, припускає і заступник міського голови

«Рух почнеться тоді, коли ми зробимо різницю вартості проїзду з електронним квитком і без нього. З електронним квитком проїзд буде дешевшм», – додає посадовець.

За словами головного інженера КП «Електротранс» Олексія Ковтуна, вже відомий і розмір штрафу за неоплату проїзду з травня – 120 гривень. .

Коли вартість проїзду в громадському транспорті Хмельницького піднімуть – повідомлять, каже Микола Ваврищук. Та додає, це – вимушений і невідворотний крок.

«Зараз це вже нагальна потреба, щоб утримувати транспортні перевезення в нормальному стані», – каже він.