Меню Закрити

Які зміни чекають на транспорт Хмельницького

Півтора місяця залишається до нового 2021 року. Бюджет на наступний рік у міській раді ще не приймали, проте про окремі плани щодо громадського транспорту на наступний рік вже відомо. Розповідаємо, що має змінитися в новому 2021 році.

1) Нові тролейбуси та автобуси

Цього року для комунального підприємства «Електротранс» мали придбати 10 нових великогабаритних автобусів. Однак у міськраді були змушені відмовитися від цих планів, адже через карантин бюджет недоотримав чимало грошей, а до того ж довелося збільшувати витрати на охорону здоров’я. Внаслідок такого рішення вдалося виділити 19,85 мільйона гривень на медзаклади міста. Ми запитали у заступника міського голови Андрія Бондаренка, чи варто хмельничанам очікувати нового транспорту наступного року. За його словами, передбачати витрати на це будуть однозначно. Однак поки невідомо, скільки саме автобусів та тролейбусів придбають. Купівлю транспорту в лізинг через банк заступник міського голови вважає малоймовірним, оскільки в такий спосіб вже купували тролейбуси. Андрій Бондаренко також розповів про ще один можливий спосіб придбання нових машин. За його словами, до Європейського банку реконструкції та розвитку подали заявку на отримання кредиту. Його умови — термін 15 років та відсоткова ставка 2% щороку. Крім того, місто може отримати 60 тролейбусів в рамках ще одного проєкту, який реалізує Міністерство інфраструктури разом з Європейським інвестиційним банком. Як розповів Андрій Бондаренко, постачатимуть машини в кредит під мінімальний відсоток.

2) Впровадження електронного квитка

У Хмельницькому триває впровадження систему безготівкової оплати проїзду та обліку пасажирів — «Електронний квиток». У тролейбусах вже встановили валідатори, а пільговикам видають картки для проїзду. До слова, пільговики ними користуватися поки не поспішають. Поки за це відповідальності немає ніякої, однак з часом можуть почати штрафувати. Андрій Бондаренко розповів, що в робочому режимі для всіх пасажирів систему планують запустити 1 січня 2021 року. Це стосуватиметься всього комунального транспорту, а також, можливо, великогабаритних приватних автобусів.

3) Можливе підвищення вартості проїзду

Ми запитали в Андрія Бондаренка про підвищення тарифів на проїзд у Хмельницькому. Він сказав, що поки таких рішень не планують, а разом з тим і не виключив такого розвитку подій: — Поки що підвищення вартості проїзду не планується, хоча не виключається, що найближчим часом це може бути, тому що та вартість проїзду, яка є зараз, давно не відповідає реаліям. З нею транспорт не те що не зможе розвиватися, він навіть не зможе існувати, — сказав заступник міського голови

Міський голова Олександр Симчишин розповів що підвищення вартості проїзду обов’язково буде, проте про терміни та вартість поки не йдеться: — Підвищення вартості проїзду однозначно буде, це неминучий процес. Єдине, що я наразі не можу відповісти на питання, коли. Фактично напевно років два підряд перевізники звертаються з тим, щоби підняти вартість проїзду. Ми ще до виборів аналізували ситуацію по інших містах. Там і 8, і 7 гривень, а частина попіднімали, то фактично той тариф, який є, особливо зважаючи на карантинні обмеження, він економічно необґрунтований, — сказав Олександр Симчишин. За словами міського голови, половина маршрутів у Хмельницькому зараз не цікавлять перевізників, адже на них немає великої виручки, як це було раніше. Одним із варіантів зростання тарифу є його диференціація залежно від використання системи «Електронний квиток». Ті, хто використовуватиме готівку, платитимуть більше, ніж ті, хто користуватиметься картками.

Посилання на джерело : https://vsim.ua/DTP