1950—60-і
роки ознаменувались бурхливим розвитком Хмельницького, промисловою
розбудовою і значним підйомом житлового будівництва, як наслідок —
зростанням населення. Всі ці чинники обумовили якнайшвидше ров’язання
проблеми надійного громадського транспорта.
У 1968 році розпочалось зведення тролейбусного депо і всієї необхідної інфраструктури.
Тролейбусний
рух у Хмельницькому започатковано в 1970 році. Першим міським
тролейбусним маршрутом 12 грудня 1970 року став «Катіон – Залізничний
вокзал» — вул. Тернопільська, Кам’янецька, Проскурівська (довжина
контактної мережі — близько 15 км). Першим водієм хмельницького
тролейбусу була Михальова Світлана Миколаївна, перший начальник
управління — Чернишен Петро Пилипович, а перші пасажири — члени
міськвиконкому, фахівці та будівельники, адміністрація управління,
жителі міста. Вулицями Хмельницького почали курсувати 12 тролейбусів
Київ-6, спеціально постачені зі столиці УРСР.
На початку 1971
року місто отримало ще 11 тролейбусів Киев-6. За рік було зведено нову
лінію до промзони — мікрорайон Раково. Для неї було додатково придбано
ще 24 тролейбуси ЗіУ-5. Протягом 1971 року хмельницькими тролейбусами
було перевезено 16,8 млн. чоловік.
В 1971 році був продовжений маршрут №1 в мікрорайон “Раково” до школи №9, який з’єднав мікрорайон з центром міста.
У 1972
році було відкрито 2-й маршрут «З-д Катіон – Взуттєва фабрика», який
значно покращив сполучення Північного мікрорайону з центром міста.
А 1973 року відкрито рух тролейбусів за маршрутом № 3 «Взуттєва фабрика – Школа №9».
Від 1984
року — директором був призначений Солтик Олександр Іванович, на роки
керівництва якого припав найбільший розвиток тролейбусного підприємства.
Саме в цей час розросталась маршрутна мережа: були побудовані маршрути в
мікрорайони Гречани, Озерна, Дубове, Ракове, подовжено маршрут до
вулиці Довженка (загалом у місті діяло вже 7 маршрутів, тролейбусний
парк нараховував 102 машини). Відтак, довжина контактної мережі зросла
вшестеро і склала 96,6 км, а обсяги перевезень постійно зростали.
У 1988
році було ухвалено рішення вивільніти центральну вулицю міста від
транспорта й зробити її пішоходною зоною. Таким чином, тролейбусні дроти
перенесли з Проскурівської на Театральну. За 1988 рік підприємством
було перевезено 59,7 млн. пасажирів.
У 1990 році з
метою покращення обслуговування пасажирів мікрорайону Раково і села
Книжківці (тепер у складі міста) подовжено маршрут № 4 на 3,6 км.
Відтак, починаючи від 1991 року тролейбусні маршрути пов’язали мікрорайони Раково, Гречани, вулицю Озерну, Купріна, Львівське шосе і автовокзал № 1.
До 1995 року тролейбусний парк у Хмельницькому значно зріс і складався зі 141 одиниць.
У серпні 2008
року було придбано 2 тролейбуси з низькою підлогою Богдан Т601 для
обслуговування пасажирів з обмеженими фізичнними можливостями. У зв’язку
з економічною кризою, 2009 року підприємство було змушено скоротити
останні рейси деяких тролейбусних маршрутів, однак тролейбус і дотепер
лишається дуже популярним видом транспорта, відіграючи при цьому важливу
роль у пасажироперевезеннях.